Perempuan bising

Zaman dahulu dan zaman sekarang sudah banyak yang berbeza. Kalau dulu lelaki bising , perempuan senyap-senyap kontrol ayu, tapi sekarang, sudah ramai perempuan tidak mementingkan keayuan sementara lelaki pula yang tersipu-sipu malu.

Memang tidak ada yang salahnya bagi perempuan untuk bising, kerana apa yang lelaki boleh buat , perempuan pun sama boleh buat.

Tetapi ini adalah cerita,

pandangan mata lelaki terhadap perempuan bising.

Bagi kebanyakan lelaki, perempuan yang bising ini dikategorikan sebagai perempuan bajet cantik, gedik dan market murahan. Perempuan ini dianggap cuba menarik perhatian dengan lagaknya yang seakan-akan bodoh itu.

Perwatakan bising yang ditunjukkan perempuan secara jujurnya sedikitpun tidak menarik perhatian lelaki, bahkan menyampah dan kalau boleh, hendak disepak, diflying kick je perempuan macamtu.

Mungkin sesama kumpulan perempuan, korang leh bising-bising, tapi di depan lelaki, jagalah adab itu. Bukan apa, nanti senanglah si laki nak mencari calon isteri. Bukan bermaksud talam dua muka, tapi lebih kepada menjaga peribadi di depan umum.

Ada ke lelaki yang mahukan isteri yang gedik? 97.9% tak nak.

Seeloknya, jagalah perangai tu, jangan terlalu gedik-gedik sampai lelaki tengok pun menyampah.


Encik Ji : pemalu orangnya
9 Komen untuk "Perempuan bising"

nak bising dengan suami jela. haha XD

anggota yg reput dulu selepas mati bagi lelaki ialah amta, manakala perempuan, mulut !!!

bising bagaimana yg dimaksudkan tu? tak berapa faham... sebab kalo bising sebab nak tegur sesuatu kesilapan dlm masyarakat kita, atau pertahankan sesuatu yg hak, boleh dikira sebagai bajet utk kena sepak terajang kah?

p/s: aku lawyer, jadi susah tak bukak mulut dan bersuara utk pertahankan client demi cari makan jika begini dipandangnya oleh masyarakat terhadap perempuan profesional... hm.

agak2 lah nk bising pn. even pompuan pn menyampah kot dgn perangai cmtu. lg2 gedik. hish.

jo. kn da ckp gedik. haha. lawyer ni pn :p

taw xpe tea. tea xbsing kn. :P

gedik tu camne? perkataan yg baru.

Bukan setakat lelaki, perempuan sendiri pun menyampah tgok kaum sejenis bising2 macam nak tarik perhatian. Haha!

tapi ade jugak yang bising sesame pompuan dikate gedik, bising dengan lelaki dikata peramah dan mesra..sih3..mushkil la..

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X