Punca Lelaki Curang |Koleksi Sebab Munasabab|

Orang selalu kata, lelaki selagi tak cukup kuota 4, selagi tu mencari-cari. Maknanya, kalau dah cukup kuota 4, laki tu akan setia kepada yang 4 tu jelah ek? Mungkin.

Kes-kes curang yang berlaku samaada di Malaysia mahupun di negara-negara lain selalu dikaitkan dengan lelaki. Kenapakah lelaki ni selalu je buat pasal dan cari pasal walaupun dah punyai bini/awek yang baikhati, suci, mantap, dan masih lagi bergetah-getah.

Beberapa punca telah dikenalpasti dan diolah menjadi satu bentuk artikel mudah oleh |Skuad Pencarian Sebab Munasabab|

1) Kaya

- curang selalunya dikaitkan dengan berharta. Lelaki yang kaya lebih cenderung untuk curang kerana kebanyakan perempuan mudah ditekel dengan handbag Gucci dan juga kasut Padini.

2) Handsome

- muka yang jambu dijadikan faktor curang. Walaupun miskin, papa, kedana, sengkek, tapi asal ada rupa, mak-mak datin senang dijadikan mangsa.

3) Bosan

- perhubungan selama 5tahun akhirnya diakhiri ditamatkan kerana bosan. Tiada aktiviti yang menyeronokkan seperti mula-mula bercinta.

4) Menyampah

- mungkin dah penat melayan kerenah bini/awek yang terlalu mengada-ngada atau demand lebih, akhirnya curang menjadi penyelesaian. Selama ini, selalu menipu untuk menjaga hati pasangan, tetapi hakikatnya, ...

5) Counter-Curang

- si pasangan perempuan memulakan langkah curang, akhirnya lelaki juga mulai mencari ruang-ruang kosong untuk counter-curang. Konsep ini diberi nama fair and square.


6) Terlanjur

- kegiatan lelaki perampas dara perempuan. Apabila sudah mencapai target untuk terlanjur bersama pasangan, maka mangsa seterusnya dicari.

7) Queen Control

- lelaki yang selalu menjadi mangsa kepada bini/awek selalunya akan bertindak secara senyap-senyap. Walaupun pada fizikalnya nampak biasa, tetapi adanya satu perasaan ingin memerintah di dalam hati.

8) Selekeh

- sama seperti perempuan, imej adalah satu perkara penting di dalam hidup. Bini/awek yang selekeh juga boleh menjadi faktor lelaki curang.

9) Cinta lama

- sama seperti drama-drama TV indonesia yang selalu ditayangkan di media prima, awek lama yang muncul kembali juga boleh menjadikan seorang lelaki itu curang kepada pasangannya. Lebih-lebih lagi, jika si awek lama bagi greenlight

10) Sangap lebih

- nafsu lelaki yang tak dapat dikawal juga menjadi punca berlakunya curang. Lebih-lebih lagi, jika tuntutan nafsunya tidak dapat dilayan oleh pasangan.


31 Komen untuk "Punca Lelaki Curang |Koleksi Sebab Munasabab|"

bab menyampah tu ak sokong beb...kalau bosan takpe ag bosan mcm mne kalau syg sbb die baik tak kisah...tp kalau menyampah nie mmg leceh...mcm cth nk 24 jam berkepit, leceh la...dlm diri laki 100 % bukanya utk bejiwang karat...nk gak ade life ngan mmbr2, main bola...ini kalau tak mcg kejap pon merajuk, giler isim la...kalau ak, ak pon nk clash...haha...seyes jwpn jujur dr sorg laki.

hahaha..org slalu kta, laki kalu ada hrta, kuasa n ppuan, ckup la utk wat dia lmah. :)

hahahahaha. style kot entry ni. memang betul lah tu. antara penyumbang-penyumbangnya. kdg2 perempuan pon same. saling balas membalas lah.

curang berlaku bila ada sokongan dari jantina yang satu lagi ...simple!

mungkin jugak ketiak gf itu berbao bawang :P

xbersyukur ngn apa yg ada..
sbb tue leh curang..
jgn sampai yg dikejar xdpt, yg dikendong berciciran :)

sangap je lebih kot haha..
laki ke pompuan ke same naik je nak curang

bola nak mulakan satu prhubungan biarlah ada matlamat kan.yg penting tolak ansur .

ad ke laki y x curang????
kalo bole dpt lebey, npe nk setia pd y 1 kan?? (laki y curang slalunya akn pkr cm nih)

@an nyek

wah. ni btol2 pnya marah . hehe. sabaq ye an nyek :p tp mmg btol pon kan! huh.

ekekeke

@.izzati liyana.

kalo dah nmnya buaya zati. ada je jantan betina. haha

@syrupmasin

haha. bau bawang ek ? bawang goreng sdap pe .

@keroro gouro

btol tu kerro. jgn dk kendongla nk cicirkan. hehe

@cik najihah

haha. sangap ap la aku pn xtaw. aha

bahaya2

@sleeping_maniac90

ada je awak oi.ramai je lg yg setia. cuma susah nk knalpasti. hehe

- Mira ni selekeh...patot pon kena tggl...huahuahua~

orang perempuan boleh terima ke semua sebab musabab ni?hehe...rasanya ada yang komplen dulu :p

ahahaha.. almandulillah.. laki tak curang.. hehe

wuahaha..bao bawang yg baru dihiris dan baru di petik :P

ingt lak9 je boleh curang..dia curang ai curah

sayaaa pernahh kena elemen curang mencurang ni.. -.-' tapi option mana kat atas nak pilih tataw.. HAHA :)

betul semua di ats. hihi. playboy

hehe
kalo da gtl,nak bt lagu mana
xleh nk ckp ape2 lah kan
fktor tu sgt2 la btol
yg no 10 tu pasti
haha

tak payah curang boleh tak?
just bagitau je .curang senyap senyap tu lagi menyakitkan kot.

klau pat x yah caye kt wg laki lagi . . hmmmm...wt kte m'drta je. .

klau pat x yah caye kt wg laki lagi . . hmmmm...wt kte m'drta je. .

klau pat x yah caye kt wg laki lagi . . hmmmm...wt kte m'drta je. .

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X