Dikir Barat Bodoh

Dikir barat yang sememangnya terkenal di negeri Kelantan sememangnya diakui dunia.

Bukan sekadar dalam negara, malahan turut ada kelab-kelab dikir barat di luar negara yang disebarkan oleh pelajar-pelajar di sana.

Bagaikan satu fenomena baru, dikir barat mulai mendapat perhatian ramai dan cuba dieksploitasi oleh sebahagian pihak yang memikirkan keuntungan semata-mata. Antara contoh ialah pengenalan dikir seksi yang merosakkan imej dikir barat itu sendiri.

Jika sebelum ini, dikir barat ialah satu aktiviti yang boleh mengelakkan orang daripada melakukan maksiat tetapi disebabkan timbulnya satu idea bodoh dari penggiat seni maksiat, ideologi maksiat sudah mulai tersebar. 

Perempuan-perempuan seksi dikumpul dan diperkenalkan kepada ramai melalui tarian lucah dan nyanyian yang buruk. Konsep utama yang dibawa oleh dikir barat bodoh ini ialah seks mata semata-mata. Penyajian seks melalui dikir barat ternyata menjadi ikutan orang ramai yang dahagakan keduniaan.

Malah, dengan tertubuhnya kumpulan dikir barat bodoh seperti ini, sedikit sebanyak nama Kelantan itu sendiri tercemar. Digelar negeri serambi mekah, tetapi adanya budaya yang disebarkan oleh sebilangan rakyat yang tidak bertanggungjawab, ternyata merosakkan nama baik negeri. Dalam hal ini, adakah pihak kerajaan negeri Kelantan boleh dipersalahkan sedangkan sudah banyak kempen-kempen yang dijana bagi membentuk rakyat kelantan itu sendiri.

Jadi, kepada perosak-perosak kebudayaan, hentikan aktiviti bodoh yang berunsurkan nafsu semata-mata itu. 
Jangan disebabkan korang, rosak anak bangsa, rosaknya agama.


Encik Ji : nafsu bersalut kebodohan


27 Komen untuk "Dikir Barat Bodoh"

patut dikir boleh digunakan sebagai cara nak sampai nasihat..

la..ea ke? baru tahu la. habes la dkir brat yg slama penuh dgn ciri2 ketimuran jadi maksiat. T___T

-->kaitan hormon dan hari 'menuduh' sedunia.

truk nya.spatut nya dkir barat tu dgunakan tu menasihati

assalamualaikum, aish tolonglah dorang ni xde kje lain ke..mintak dijauhkan...:)

wooo.. aku penah join dulu kat sekolah... darjah 4 kot...

ada ke benda ni? tak pernah tahu pulak. dunia nak kiamat sangat la ni. merepek jeh.

a'ah
rsanya pnah tgk dkt youtube
tah pape
nak berdikir ke nak tayang body?

dikir oh dikir

baru tahu lah

dikir barat tu kan penuh dengan ciri2 ketimuran

:)

ada-ada je idea yang menambahkan lagi aktiviti maksiat tanpa rasa berdosa...itulah jadinya jika sudah nafsu bertakhta hati...mohon berlindung

uit ade ke dikir barat gini,, pestime tau ni.. mende ni diorang ade buat kat kelantan jugak ke??

ni la kalau ade sesetengah pihak yg mementingkan keuntungan je semata2.. haish...

kelantan yg dlu t4 tinggalnya Manohara yah...

fariq. tgk utube. blambak2. tgk r. malu je. huhu

yudee. aah. manohara tu bekas isteri tengku tmnggung kelantan.

memg best dgr dikir barat....hehe

Manohara disini ada foto lagi clubbing sama mama dia, berpeluk2kan dgn pakaian mini..Memalukan!!Maaf klo xnyambung..haha

yudee

oh. ada tak fotonya? sharelah kalo ada.hahaha.

wah..banyak di google..bikin heboh 1 negara...coba liat yg ini:

http://biography-celebrities.blogspot.com/2011/06/foto-manohara-odelia-pinot.html

http://www.indonesiaindonesia.com/f/50611-foto-dugem-manohara-beredar-internet-heboh/

itu dulu yah...

kekeke. gurau jela :P

tak boleh tengok, dah nk puasa ni. hehe

'diorang' kebanyakkan dan hampir semuanya dtg dri selatan thai tp disebab dialek sama jer dgn org kelantan..nama kelantan jd buruk T_T

yap..setuju sgt..disgusting!! malu kot nk tgk..mcm dangdut dah..

dikir barat dah macam dangdut sekarang. entah pape.

setuju. tiada yg lain melainkan setuju giler!

adakah dunia dah hampir kiamat.. :(



p/s:jom dengar tazkirah Ustaz Azhar Idrus
http://ceramahttbc.blogspot.com/2011/08/ustaz-azhar-idrus-ramadhan.html

Ketika Rasulullah Saw. menantang berbagai keyakinan bathil dan pemikiran rusak kaum musyrikin Mekkah dengan Islam, Beliau dan para Sahabat ra. menghadapi kesukaran dari tangan-tangan kuffar. Tapi Beliau menjalani berbagai kesulitan itu dengan keteguhan dan meneruskan pekerjaannya.

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X