Kebenaran #1 : Perempuan Melayu


Atas permintaan beberapa rakan blogger untuk membaca catitan artikel daripada blog aku yang serba hina ini, aku mengambil pendekatan untuk membuat artikel yang berkaitan dengan #kebenaran. Artikel pertama yang aku tulis ini bagi semua warga perempuan melayu. Sila teruskan pembacaan yang jujur dari tangan aku ini berdasarkan pemerhatian dan pengalaman sendiri.

Menutup aurat adalah satu perkara yang sangat dekat dengan kita sebagai seorang umat Islam. Perempuan lebih diberi penekanan di dalam isu menutup aurat memandangkan golongan ini sering dijadikan sasaran oleh warga lelaki. Jarang sekali kita dengar seorang lelaki dirogol oleh seorang perempuan. Masalah sering dibawa oleh si lelaki yang sangap dan tak sanggup untuk melancap seorang diri dengan cara menyusahkan warga perempuan. Antara sebab besar yang menjadikan perempuan dijadikan mangsa ialah tidak menutup aurat.

60% perempuan melayu merasakan diri mereka sudah sempurna menutup aurat. Walhal tetek yang besar itu didedahkan di depan awam, bontot yang padat itu dibelanja kaw-kaw kepada umum, Itu sempurna? Oh silap wahai perempuan. Mata lelaki ini tersangatlah sial sehingga baju mu yang labuh pun boleh ditembusi, apatah lagi baju yang ketat melekat sehingga menampakkan tubuh badan yang gebu lagi empuk umpama bantal berisi kekabu yang syok dibawa tidur.

Tak sedar diri menjadi masalah utama kaum melayu perempuan yang merasakan diri mereka sempurna ini. Pakai tudung salah, tak pakai tudung pun salah. Mana tak salahnya kalau pakai tudung, tapi tetek masih lagi ditayang secara percuma. Aku pun teringin nak tengok tetek korang itu, tapi tak perlulah secara murahan ditayangkan. Teruk tak aku?

Yang geng-geng free hair lagilah bangsat. Pantang ditegur disuruh menutup aurat, orang yang pakai tudung pulak disalahkan. Apa kaitan pakai tudung dengan perangai lahai setan? Menutup tudung tu syariat Islam, perangai setan itu korang sendiri yang buat. So janganlah salahkan tudung bila terjadi benda-benda macamni. Ada yang cakap nak pakai tudung bila dah kahwin nanti, kesiankan suami nak tanggung dosa. Alahai sian arwah bapak korang yang dah lama terkubur itu nak tanggung dosa gagal mendidik. Itulah kebenaran.

Wahai perempuan melayu Islam, jangan sesekali mencemuh orang lain apabila mereka mula belajar menutup aurat. Ini adalah salah satu perangai hasad dengki bangsa melayu yang kuat ni. Mentang-mentang korang dah bertudung cantik, orang yang baru nak mula pakai tudung pulak korang rembat. Apa ke bangang sangat perangai macamtu. Muka cun, hati kepam-kepam stoking busuk.

Konklusinya, hidup jangan jadi bangsat. Jangan rasa diri terlalu sempurna. Cukuplah panjang artikel ini, panjang-panjang nanti otak tak boleh digest, campak ke toilet pun tak boleh flush. Sekian

Encik Ji : Artikel 10 minit.
2 Komen untuk "Kebenaran #1 : Perempuan Melayu"

Perghh..sentap utk semua kaum hawa. Thanks Encik Ji atas teguran. ^_^

selalu kena ingatkan yg perempuan soal aurat..

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X