Amanat Hadi

Amanat Hadi adalah satu isu yang sering menjadi perbualan hangat di mana-mana sekalipun. Ramai yang tertanya-tanya apakah sebenar itu Amanat Hadi. Aku sendiri pun tak tahu apakah cerita sebenar di sebalik Amanat Hadi dan apa motif Amanat Hadi ini diwujudkan.

Cuma apa yang aku tau, orang yang terlibat di sebalik Amanat Hadi ini iaitu Dato' Seri Haji Abdul Hadi Awang iaitu pemimpin Pas sekarang. Ramai yang mahukan beliau memperjelaskan apakah cerita sebenar di sebalik Amanat Hadi ini. Dan beliau bersetuju untuk menceritakan perihal Amanat Hadi ini jika diberi peluang untuk keudara di Televisyen.



Secara peribadi, aku rasa takde masalah pun jika stesen penyiaran membenarkan beliau keudara dan tiada masalah juga buat beliau untuk memperjelaskan apakah itu Amanat Hadi walau tidak diberi peluang untuk keudara. Tetapi, ada ura-ura yang mengatakan stesen Televisyen tidak membenarkan beliau untuk keudara atas sebab Majlis Fatwa.


Memetik pendapat daripada saudara Hilal Asyraf, tersangatlah betul apa yang dikatakan oleh beliau. Kenapa segala bentuk penyiaran tanpa batasan dibenarkan keudara tetapi untuk Abdul Hadi Awang keudara membuat penjelasan dikecam keras oleh Majlis Fatwa. Apa semua ini? Oh Malaysiaku.

Apa yang lagi lawak, Forum membincangkan Amanat Hadi juga ada disiarkan di Televisyen yang membabitkan beberapa panel forum. Kenapa tidak pada masa itu dijemput Abdul Hadi Awang untuk sama-sama berbicara mengenai perihal ini. Bukankan ini lagi telus dan bijak? Oh Malaysiaku.

Walaubagaimanapun, aku harap Abdul Hadi Awang tampil kehadapan memberi penjelasan mengenai amanat beliau itu kerana aku pun tidak berapa suka melihat kandungan Amanat Hadi itu. Harap dapat membuka sedikit mata ini cuba memahami kandungan sebenar di sebalik Amanat Hadi ini.

Encik Ji : Musim mengundi dah dekat, Pangkah memangkah amalan biasa. Oh Malaysiaku.


2 Komen untuk "Amanat Hadi"

Yang penting,dah daftar mengundi ke belum? Undi kita merubah segalanya :)

Eh lupa, good luck jawab final exam oihhh! :D

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X