Jangan Politikkan Hari Valentine!

"Immoral activities happen every day. It is not right for Pas Youth to urge a ban on the day saying that it will promote unhealthy activities. This just doesn't sound right" . 

Ini adalah pendapat salah seorang rakyat Malaysia yang ditemuramah oleh NST ( New Straits Times ) yang dikenali Haikal Zawawi. Pendapat daripada seorang yang bergelar Muslim! 

Kononnya nampak bijak, tapi itu hanyalah pendapat daripada seorang yang pandai bercakap tanpa guna otak dan agama.

Memanglah perkara tidak bermoral itu berlaku setiap hari, tetapi alasan seperti itu tetap tidak membenarkan seseorang yang bernama muslim untuk menyambut Hari Valentine. Kaji dulu apa cerita di sebalik valentine itu dan fikir apa yang faedahnya kepada agama jika korang menyambut hari seperti ini. Adakah sambutan Hari Valentine ini dapat menimbulkan kecintaan kepada Allah? Jika ya , teruskan, tetapi kalau dah namanya Valentine, takde maknanya, sedikitpun takde faedah. Fikirkanlah insan bergelar Haikal Zawawi yang nampak bijak , tetapi hanyalah seorang bodoh yang bercakap tanpa berfikir.


"What is wrong with celebrating Valentine's Day? Can a one-day event cause the moral values of Malaysians to go down?
  "What  proof  has Pas got to substantiate such claims? We should not pay attention to them ... they are a confused lot.

Ini pula pendapat daripada seorang yang bergelar pemimpin. Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz, Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Juga seorang muslim dan juga pemimpin negara kita!

Jawapan yang lagi bangang serta bodoh daripada seseorang yang kita sanjung, tabik dan junjung selama ini. Encik Menteri, sebelum berkata-kata, tolonglah berfikir menggunakan otak, jangan gunakan kepala lutut. 

Hari Valentine ni sedikitpun tiada kaitan dengan politik ! Tiada kaitan dengan UMNO, tiada kaitan dengan PAS, tiada kaitan dengan PR, tiada kaitan dengan politik!

Kenapa perlu ditegur pas sedangkan benda itu memang satu dunia tahu tentang asal usul Hari Valentine. Kalau itu sekalipun keluar daripada mulut pas, ianya perkara yang baik untuk diterima, bukanlah propaganda politik semata-mata. 

Tolonglah jangan tunjukkan kebodohan itu dimata rakyat. Kami bukan rakyat yang tiada pendidikan, kami tahu bezakan apa itu baik, apa itu buruk, apa itu busuk, apa itu wangi. 

Aku sebagai remaja sedikitpun tidak laparkan Hari Valentine. Biarlah aku digelar kolot, tiada LIFE, tetapi selagi hidup aku terpelihara, persetankan semua itu. Jika itu yang islam mahukan, itulah juga tanggungjawab aku sebagai muslim.

- Hari Valentine bukan hanya difatwakan haram di Malaysia, tetapi juga di negara-negara Islam lain- 


9 Komen untuk "Jangan Politikkan Hari Valentine!"

kesian betul org mcm ni....tajuk tu patut ditujukan utk diorg...

bila agama diasingkan dalam kehidupan, logik akal menguasai diri.

Valentine haram haram fatwa dh kuar so kena la ckp haram je kan

http://direktoribloggermalaysia.blogspot.com/
http://alziyadnews.com/

susah juga kalau orang macam ni..cakap tak fikir dulu..

musnah ada pemimpin mcm ni...
sila tengok kekejaman pemimpin nih...sedih sangat

http://aiyangdisayang.blogspot.com/2012/02/mampukah-kalian-menahan-airmata-dari.html

ade bace gak komen2 tu. taktaw nak komen mereka pulak cane. itulah pentingnya ilmu di dada. orang cetek fikiran mungkin akan anggap benda ni remeh. tak faham konsep kot.

and saya pon tak laparkan hari Valentine. hehe. nak jugak tu.

salam..

memang tak sambut pon hari valentine sejak tau asal usul valentine ni..

aku tak jumpa fibox or chatbox ko.. jadi aku tumpang lalu langan kat sini sambil follow dan ingin sampaikan pesanan ni:

BW hari isnin bertemankan 3 Bujang Pingitan.. ko ade?! He3 http://paripariputih.blogspot.com/2012/05/3-bujang-pingitan.html

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini HANDAYANI seorang TKW dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI SYHE MAULANA yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya saya juga mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pembantu rumah tanggah di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih kepada AKI SYHE MAULANA dan tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKW, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. jika anda ingin seperti saya silahkan kunjungi situs/website AKI MAULANA ~>KLIK DISINI<~  yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X