Babi dan Manusia

Sekian lama berdiam diri, memendam rasa, menahan sebak di dada, hari ni blog yang busuk ini kembali dijenguk. Ada yang dok sibuk tanya aku, kenapa tak update blog, jawapannya satu je, malas. HAHA. Kalau nak kata busy study, memang sah-sah menipu. Sebab hari-hari aku di kolej, buku pun tak tengok. Mungkin juga sebab internet yang low quality buat aku lebih malas untuk berblog.

Kononnya tak nak bagi blog ni mati cmtu je, aku updatelah satu entry pada hari ni, yang diberi tajuk babi dan manusia. Apa perkaitan babi dan manusia? Macam takde je kan. 

Memang takde. Nak kata muka manusia itu macam babi, memang tak lah. Semua comel-comel, handsome-handsome, walaupun kadangkala orang kata babi itu comel. Perangai manusia macam babi? Adalah kot, tapi bukan semua, yang perangai macam babi tu, babi jelmaan manusia, tu yang ada cerita bayi kena kelar, anak disondol bapak, tu semua babilah tu, bukan manusia normal.

Tapi, yang peliknya, walaupun perkaitan babi dan manusia cukup jauh, tetapi babi macam dah jadi satu manisan mulut manusia. Yela, bila melatah, babi disebut, mencarut? Babi jugak. Mengumpat? Ada jugak babi. Menghina memang konfirm adalah babi yang keluar. Apa yang specialnya babi ni hingga menjadi perkataan pilihan di kalangan KITA sekarang. Budaya? Oh man.

Kadang-kadang, kalau tersepak batu, babi jugak yang menjadi mangsa. Dah takde benda lain ke yang nak disebut. Aku tak pernah sebut? Memang tak pernah tak sebut. Asyik benda tu je terkeluar. Tu yang aku pening  fikirkan macam mana nak hilangkan ketagihan babi ni. 

Korang pun sama kan? HAHA. ke tak. Ok, aku salah. 



7 Komen untuk "Babi dan Manusia"

hahaha,
kesian kat babi
tapi nak kesian pun macam tak gamak
=.=

babi btoi.

hahaha. sapa lah pioneer cakap babi ni naa

hahahaa.ni sumpah lawak. ngek. bukan nk ckp. tp kn. word tu mcm da jd word harian je dalam hidup muda mudi ni. yg sopan sikit adelah sekali due je sebut, tp mostly tiap2 hari dipanggil kwn cmtu.

second last tu hehe sy xpenah dpt pun buffer tu walaupun dh 4 tahun kot setia dgn nuffnnag

Haha..you right encik JI! Kekadang bengang dengan orang lain, babi jugak dipersalahkan.

Baru hari ni ana sempat baca entri ni. XD

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X