BDWcZqYfiNe0LQRF7XAS3fk5a1E Perempuan berbaju ketat | Jangan Ignore!

Friends

Friday, July 29, 2011

Perempuan berbaju ketat

Baju ketat menjadi kegemaran perempuan.

Jika korang salah seorang dari perempuan yang suka sangat berbaju ketat, sila baca dan terima kenyataan sebenar tentang pemakaian baju ketat korang.

Baju ketat, tak kiralah tshirt ke, kemeja ke, kebaya ke, asalkan ianya ketat , boleh diibaratkan korang sengaja menempah dosa secara percuma. Apa yang ada pada baju ketat sehingga majoriti daripada perempuan melayu Islam ni memakainya tanpa segan silu di hadapan khalayak ramai?

Penting sangat ke baju ketat ini dalam hidup korang? Kiranya tak pakai baju ketat boleh mendatangkan maut mungkin?

Ketatnya baju ini sehinggakan buah dada yang sengaja disorok di balik tudung terbonjol keluar. Takde perasaan malu ke?Bukan ke malu tu sebahagian daripada Iman? Maknanya?

Lebih-lebih lagi yang berbadan mantap, pakai baju ketat, lagilah kemantapan korang tu terserlah. Oh, tayangan amal untuk lelaki. Makin ramai lelaki tengok, makin market lah korang, tak gitu? Murahnya tubuh badan korang, menjadi tatapan percuma lelaki.

Ketatnya sehinggakan baju tu dah bersatu dengan kulit, kiranya takyah pakai baju pun takpe. Coli yang berwarna-warni pula sengaja ditunjukkan, lebih-lebih pemakai baju ketat yang kosong. Silap-silap, skuad skodeng 3gp  sedang bersiap sedia untuk beraksi.

Jadi, untuk perempuan yang terlalu sayangkan baju ketat itu, apa jasa dan bakti baju ketat tu kepada korang? Atau korang memang pakainya untuk showoff kepada masyarakat tentang asset sebenar yang korang ada? Atau mungkin hanya keperluan fesyen zaman sekarang? Atau mungkin korang masih tercari-cari baju yang bersesuaian dengan saiz korang?


Encik Ji : googling baju ketat, melayu Islam memenuhi ruang

20 comments:

nurul atikah said... Reply to comment

saya seorg pompan pun sendiri malu tengok kaum hawa yg kat luar sana berpakaian mcm tue.. malu nk ngaku kaum sendiri.. malu2.. =.='' apa lah yg cntek nyer baju ketat tue.. berpakaian tapi telanjang. . lagi2 bulan puasa.. puasa mcm x der mkna jer kalau puasa tapi aurat x dijaga.. tgok jer kat bazar ramadhan.. sy nie yg dok menjual yg malu ngn pelanggan.. =.=

sergeant keroro said... Reply to comment

trend kononnya.

Ana Aishah said... Reply to comment

mendoakan mereka berubah.budaya melayu kini tak lagi bertunjangkan islam sbg pedoman hidup tp berasaskan trend.

Hana teen top said... Reply to comment

aku jujur kata yg aku tidak sempurna.pakaian ketat?aku pakai gak, cuma tak lah ketat sgt.jeans tue biasa la,tapi klu kuar aku slalu kai jaket/inner.entry nie bagus,aku terima.
buat nurul atikah : kenapa nak malu?masa dorang membeli makanan kat tempt awak, awak ada tegur tak?kalau tak tegur,maknanya awak pun turut berdosa kerana tak menegur mereka..Tapi kalau awak malu disebbkan awak dah tegur dan mereka tak buat dan marah kat awak sebab menegur mereka maknanya apa yg awak cakap kat ats nie leh trima pakai..sekadar renungan..:) trima kasih

peace

.izzati liyana. said... Reply to comment

saya pon tak faham kadang-kadang. malu jugak tengok mereka. lagi-lagi yang bertudung. rasa mcm nak suruh mereka tanggalkan pun ade. takkan la tak sedar baju tu melekat.

kadang-kadang kalau saya keluar dengan adik atau kawan laki, mereka ckp ish, apesal pmpn tu pakai mcm tu, saya pon segan. bagi yg bersaiz besar, alasan susah nak cari baju. rasanya, boleh je tempah ke jahit sendiri ke kan. hesh.

tak paham tak paham. maybe nak nampak hot dan mantap kot. err.. kalau saya, mmg malu la lelaki tgk saya sebab tu. minta-minta dijauhkan.

.izzati liyana. said... Reply to comment

untuk hana teen top, memang dalam Islam ada suruh menegur. tapi rasanya kalau tak mampu, boleh setakat melarang diri kita drpd buat mcm tu. orang sekarang bukan boleh ditegur. silap-silap gaduh besar. selain nak jaga air muka mereka di khalayak ramai.

maaf jika ape yg saya rasa ni salah. saya pun masih tak berapa arif. apa salahnya kwn kita kat atas tu menyatakan apa yg dia rasa kan. :)

Hana teen top said... Reply to comment

ya..betul gak tue izzati..tapi tak perlu sampai nak ckp mcm tue..dorang pun ada hati..dorang maybe ada masalah sendiri..kita tak dpt nak nilai kenapa orang tue mcm nie dan mcm tue..hanya dorang damnn Allah jew yg tahu.ada waktunya dorang akan dapat hidayah jugak tue..klu nak dorang berubah, kita berdoa dan berdakwah.tak perlu kita cakap blakang kat sini.klu nak komen boleh,tapi kita bagi komen yang bernas,yang takde kesat2..:)

peace

aiman said... Reply to comment

untuk diri kita sendiri, kalau kita rasa apa yang kita buat itu tak betol, tak elok, kita ubah lah. kena ada kesedaran.

kepada orang lain, kita tegur. kalau tak mampu kita doakan.

Encik JI said... Reply to comment

cuma nak tahu, apa yang best pakai baju ketat ek? addicted ke.

shazwani nizarmudin said... Reply to comment

sgt stuju, xtau kenapa mesti berpakaian ketat.. tidak salah berfeshion tp jgn sampai maruah diri dipergadaikan :)

Nizam Ijam said... Reply to comment

adoi...suka sangat nak tayang.. ntah ape2 ler.... kat suam sudah..ehe

honeybeesyue said... Reply to comment

since syu ni berbadan kurus cam lidi, so, tak pernah lagi nak bernafsu pakai baju ketat. ;p

namaakulynn said... Reply to comment

nice one!ikut trend n fesyen kononnya?
entah.tak reti nak ulas pjg2 bab2 ni.

siti kektus said... Reply to comment

tak nak ketinggalan zaman lah kata nya. -_-'

.izzati liyana. said... Reply to comment

encik Ji, tak best lah. tak selesa pon. bagi mereka yg pakai tu, maybe dorg rasa yakin dgn penampilan mereka mcm tu kot. :) tak tahulah nak cakap. rambut sama hitam, hati lain-lain. now ni pn, tak semua rambut hitam kan. di colour-colour pulak. :)

eja said... Reply to comment

trend mse kini mempengaruhi generasi skrg...

suke sgt tgk pompuan muslimah pakai bju kurung ngn tudung besa kiuuutt~~~ sgt2!=)

Farhana Jafri said... Reply to comment

yg keding tu boleh trime la klau pkai bju kecik or ketat.. tp klau yg bdan besar or berisi ada ati jgak nk pkai bju adik.. sdahny nmpak tayar kete.. ade tu smpai 3 lpis!! adoi.. xmalu ke???

jemput singgah ANASAURUS :)

shishi.. said... Reply to comment

dont said malu dgn org yg pakai ketat...why dont at least kte tegur die elok2 dan yg paling bagus kte doakn die...klu semua org doakn kebaikkn keatas seseorg allah pasti akan makbulkn someday...drpd kte kutuk2 bgai menampk kn kte ni prangai lg buruk dr yg berpakaian ketat tu...bka la minda allah kurniakn...

n a g a_g e m o k said... Reply to comment

tegurlah selagi mampu, sedikit teguan mampu membawa sejuta perubahan.

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said... Reply to comment

nak ketat ketat, dalam umah dengan suami sudaaa...

ORANGPERLIS MENULIS (update):
Review: TOLONG! AWEK AKU PONTIANAK

GOOFSPOTONFILM (update):
filem THE MECHANIC banyak kesalahan, JASON STATHAM malu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...