Arak bagaikan air mineral, clubbing umpama makan nasi

Anak-anak melayu Islam yang sesat dibawa arus pembangunan Malaysia ternyata tidak sedar akan status Islam yang dipegangnya. Arak diminum bagaikan air mineral, kehidupan clubbing umpama makan nasi tiap-tiap hari, sudah sebati dengan tubuh badan melayu.

Bangganya anak melayu Islam dapat minum air kencing setan itu. Ye, anak melayu memang pantang dicabar, tak kira halal mahupun haram, semua cabaran disambut baik. Si Jantan yang  mabuk wiski, lupa diri, asal-usul nya, agama sudah tiada makna baginya. Si betina liar kaki clubbing, hanya fikirkan berseronok, tanpa memikirkan batas pergaulan.

Inikah anak-anak Melayu yang dikatakan menjadi pemimpin negara? Inikah produk yang negara bangga-banggakan? Apabila bangsa lain lebih maju, kita melatah. Mungkin anak melayu sekarang terlalu selesa berada di Malaysia yang dikatakan bebas dari lingkaran api pasifik, tiada bencana gempa bumi mahupun gunung berapi, tetapi jangan lupa, apabila Dia berkata jadi, maka jadilah.

Jika korang melihat di televisyen mahupun majalah, pendedahan tentang anak-anak melayu sekarang, korang boleh fikir sendiri betapa teruknya bangsa kita. Bangsa yang terlalu cintakan dunia tanpa memikirkan ukhrawi.
Andaikata zaman ini dajal bebas, bagaimana kita mampu selamat dengan iman setebal kulit bawang ini?

Kita jangan lupa dari mana kita datang, dari mana kita lahir, dan kepada siapa kita kembali. Ingatlah siapa pencipta kita, jika perkara yang dilarang olehNya kita lakukan, apa untungnya kita hidup di duniaNya?


Encik Ji : peristiwa hitam 26 haribulan tidak mustahil akan berulang lagi
3 Komen untuk "Arak bagaikan air mineral, clubbing umpama makan nasi"

iman yang setebal kulit bwg,,rasanya aku lg nipis,,huhu,,tersentak hati ini,,trima kasih dgn peringtn ini,,

Moga mereka~mereka itu diberi kesedaran oleh Allah. Aminn

Amat sedih lihat anak Melayu Islam mengaggap arak dan kelab malam sebahagian hidup mereka

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X