In a relationship : LIKE

Mesti di wall masing-masing ada tertulisnya status kan. ( kecuali yg private ). pernah tak korang nampak memember tukar-tukar status , cntohnya dari SINGLE ke IN A RELATIONSHIP dan dipenuhi kawan-kawan yang like dan comment mengucapkan tahniah. Sweet ke?

Benda ni nampak biasa je kan, tapi apa yang kita tahu, Kapel itu HARAM dan sape-sape yang menyokongnya pun turut sama berdosa. Rasanya sume dah tahu kan, tapi atas diri masing-masinglah kan. Maybe korang anggap kapel itu sama macam kawan, dan tahu batas-batas pergaulan ( jangan berdua-dua, pegang-pegang tangan dan etc) . Semua dah pandai menilai .

Walau korang kapel sekalipun, perlukah ditunjukkan di public, dan bermegah-megah dengan status IN A RELATIONSHIP with .... tu. Dan si LIKERS yang mengucapkan tahniah tu, pernah tak terfikir yang korang menyokong perbuatan haram tu pada amnya. Perlu kah korang ucapkan tahniah atas terbinanya sebuah cinta yang belum pasti akan disulami dengan dosa atau pahala itu.

Lainlah apabila status SINGLE tu bertukar kepada MARRIED. Waktu ini, ucapan tahniah disulami doa bolehlah diucapkan kerana terbinanya satu perhubungan suci yang menghalalkan mereka perbuatan ketika IN A RELATIONSHIP.

Sebab itu ada nya saranan berdiam diri daripada bercakap benda yang tiada faedah.Lebih baik korang komen kawan-kawan korang yang selalu update status pasal benda-benda Islamic. Ada jugak manfaatnya.

Tapi ini semua bergantung kepada niat. Apa kata hati korang?


Encik Ji : memember suka wat in a relationship sama-sama jantina. 



1 Komentar untuk "In a relationship : LIKE"

I private mine. Since benda tuh tak penting pon. And for others, I tak kisah ape dia punye relationship since diorang nih kejap2 in a relationship pastuh kalo gaduh sepparated, pastuh single alik. WTH..kalo tukar relationshit tuh nampak sangatlah ada perang dunia ke 2..hoho..the main point is perlu ke nak bagi tahu satu dunia about that?

 
Copyright © 2014 JanganIgnore - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info
X